درنگ نامه

هرگاه در کاری که برایت پیش آمده است احتیاج به مشورت پیدا کردی ابتدا آن را با جوانان در میان بگذار؛ زیرا جوانان تیز هوش تر و از سرعت حدس بیشتری بر خوردارند٬ سپس درباره ی آن با میان سالان و پیران رایزنی کن تا عیبش را بیابند و نیکش را برگزینند؛ چرا که آنان از تجربه بیشتری برخوردارند. منبع : شرح نهج البلاغه لابن ابی الحدید ٢٠/٣٣٧

درنگ نامه

هرگاه در کاری که برایت پیش آمده است احتیاج به مشورت پیدا کردی ابتدا آن را با جوانان در میان بگذار؛ زیرا جوانان تیز هوش تر و از سرعت حدس بیشتری بر خوردارند٬ سپس درباره ی آن با میان سالان و پیران رایزنی کن تا عیبش را بیابند و نیکش را برگزینند؛ چرا که آنان از تجربه بیشتری برخوردارند. منبع : شرح نهج البلاغه لابن ابی الحدید ٢٠/٣٣٧

درنگ نامه

با سلام خدمت شما ، هدف از این وبلاگ ایجاد لحظه ای تامل بر روی مسائل جاری زندگی است پس می توانیم با اندکی درنگ نسبت به مسائل روزمره ، زندگی را این بار با هم و از دریچه ای دیگر بنگریم .

آخرین نظرات
  • ۱۲ اسفند ۹۵، ۱۰:۱۸ - محمد
    سلام

دیدگاه 5 : روز نکوداشت خوانسار ( 1394 )

دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۳، ۰۶:۵۹ ب.ظ

مدتهاست زمزمه ی خوانسار توریستی یا به عبارتی گردشگری نقل محافل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهر شده است . جسته و گریخته حرفهایی عامیانه و بعضا متخصصانه و از روی شناخت ، تحقیق ، دلسوزی و یا هرچیز دیگر مبنی بر عدم توانایی تجاری و صنعتی شدن شهر به گوش می رسد که تنها راه برون رفت از رکود عمیق شهر خوانسار در سه دهه اخیر را گردشگری شدن شهر می داند .



قاعدتا این نظریه دست کم پانزده سال است که در حال مطرح شدن می باشد و در سالهای اخیر نه تنها شدت یافته بلکه جامه عمل هم به خود گرفته و به یکی از اولویتهای برنامه ریزی شهر تبدیل شده . مردم ، کسبه و مسولین همه این حرفها را تکرار می کنند که : خوانسار زمینه توریستی شدن رو داره . شهری با اقتصاد گردشگری . مثل فلان شهر داخلی یا خارجی . چاره همین است . مشکل بیکاری را با تحقق این نظریه حل می کنیم . تدوین سند چشم انداز توسعه شهری را بر مبنی این قابلیت تنظیم می کنیم و........

باید بگویم هر خوانساری به توانایی ها و قابلیتهای شهرستان خوانسار در صنعت گسترده و پرسود گردشگری اذعان داشته و به وجود زمینه ها و پتانسیلهای فراوان در ایجاد شاخه های گسترده این صنعت در شهر مثل گردشگری طبیعی، تاریخی، مذهبی و دینی، علمی و فرهنگی، کشاورزی و غیره شناخت و آگاهی کامل دارد . و آرزوی تحقق این همه پتانسیلهای ناب و پربار را سالهاست که در فکر خود می پروراند . و همه می دانند علاوه بر طرح ریزی حساب شده برای توسعه ی زیر ساختهای این امر ، معرفی خوانسار به نگین گردشگری ایران و جهان هم باید اتفاق بیافتد . خوانساری که بیش از آنچه می پنداریم محجور و ناشناخته مانده ! حتی در استان خودمان اصفهان !

 اما گاه باید در زندگی کمی درنگ کرد و زندگی را آن چنان که هست ببینیم نه آنطور که می خواهیم !

همین اندکی درنگ ذهن ما را مملو از سوال می کند : به چه میزان از حرفها و کارهایمان در جهت تبدیل خوانسار به شهری توریستی، در درجه اول در راستای مطالعات جامع، علمی و تخصصی همراه با اصول روز توسعه ی شهری توسط تیمی متخصص و اهل فن است ؟ چه اندازه برطبق این شناخت علمی کامل و جامع (در صورت وجود) به ساخت زیر ساختهای خوانسار توریستی پرداخته ایم ؟ آیا الان با توجه به نقشه راه (سند چشم انداز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شهری، آن هم کاملا علمی و دقیق) و نیز ساخت اصولی زیر ساختها، مدیریت و نظارت صحیحی در به تحقق نشستن این ایده قدیمی داریم ؟  سوالها زیاد است اما همین جا سخن کوتاه می کنم چون می دانم جواب تمام یا اکثر آنها منفی است ! این را من نمی گویم ، نمودهای عینی در شهر می گویند !


این روزها پیر و جوان خوانساری از  روز خوانسار می گویند . زمزمه هایی پر از عشق  و محبت و نگرانی ! چه شده که در چهره تک تک مردم علی الخصوص جوانان پاک سرشت شهر توامان شادی و دلواپسی موج می زند ؟! سوالها و نگرانی ها بس فراوان ، اما آیا مسولین مربوطه ی شهر هم دوشادوش مردم این نگرانی را احساس می کنند ؟! آنها هم به عنوان متولیان شهر متوجه ایام خوانسار و تدارک این روزهای مهم برای پاسداشت شان و بزرگی گذشته و حال شهر که در بردارنده بزرگ مردان و شیر زنان خوانساری که افتخار اسلام ، تشیع و ایران به کل جهان بوده اند ، هستند؟! آنها به عنوان مسولین و تاثیر گزاران شهر به اهمیت این ایام برای آینده پر امید و پر رونق خوانسار و تبدیل حرفهایی از قبیل تبدیل خوانسار به نگین گردشگری ایران و اقتصاد گردشگری و .....به عمل ، پی برده اند ؟!

آیا در سخنرانی ها ، تریبونها ، جلسات اداری و پایگاه های اطلاع رسانی خود نزدیک شدن این ایام ، نحوه ی برنامه ریزی و برگزاری برنامه های زیبنده و درخور این ایام برای شهر خوانسار را می توان مشاهده کرد ؟! آیا بیست اردیبهشت یک برند جهانی برای شهرمان نیست ؟! آیا برای تبدیل این روز به یک برند ملی و جهانی این گونه پیگیری و تلاش می نمایند ؟! نکند اتفاقات سالهای پیش دوباره تکرار شود و بار مسولیت برگزاری این ایام بر دوش برخی از عزیزانمان بیافتد و خستگی این دلسوزان شهر باز برای ما ملال آور باشد ؟! نکند دوباره در آخرین روزهای باقی مانده به اردیبهشت ماه تصمیم هایی بگیریم عجولانه و بی کیفیت !

 

روز خوانسار امسال هم با تمام حاشیه ها ، یک بام و دو هواها ، گرفتن ها و نگرفتن ها ، تشکیل و انحلال کمیته های تخصصی و سرانجام ایستادگی جناب شفعتی ( شهردار وقت و فرماندار عزیز و بزرگوار فعلی ) و خواست و حضور پررنگ شورا و مردم در یک روز بارانی و سرد با شتاب زدگی که علتش کمبود وقت بود گرفته شد و به خاطره ی اتفاقات سرنوشت ساز این شهر مبدل شد .

همان روزها بازار تحلیل ها و بیان نقاط ضعف و قوتهای مراسم گرفته شده در میان مردم رواج چشمگیری داشت و تقریبا اکثر مردم خوانسار مصمم بودند از جناب شفعتی حمایت کنند و روز خوانسار برای همیشه ثبت و برگزاری آن به هفته ی فرهنگی خوانسار تغییر یابد . در همان زمان کارشناسان و صاحبان ایده و تفکر و همچنین علاقه مندان به خوانسار ، اهمیت هفته و روز خوانسار را برای رشد اقتصاد گردشگری ، رونق شهر و خارج شدن ابعاد مختلف شهر خوانسار از رکود طولانی و خسته کننده سالهای اخیر لازم و مهم می دانستند و خواستار اقدامات سریع و مناسبی جهت تشکیل کارگروهی برای برگزاری روز خوانسار سال 1394 شدند . امروز حدود هشت ماه از بیست ازدیبهشت 1393 می گذرد و حدود چهار ماه دیگر به بیست اردیبهشت 1394 باقی مانده . وقتی آن شور و اشتیاق مردم را در روز خوانسار امسال به یاد می آورم و اوضاع خسته و رکود فعلی شهرم را می بینم برخود لازم می دانم تا از متولی اصلی برگزاری روز نکوداشت خوانسار یعنی مجموعه ی شهرداری و شورای اسلامی شهر خوانسار در خواست نمایم وقت را پیرامون چنین موضوع پراهمیتی هدر ندهند و از همین امروز (هرچند که در جای خود باز هم دیر شده ) تلاشهای خود را برای برگزاری به نحو احسنت روز نکوداشت خوانسار در سال 1394 شروع نمایند .


در همین رابطه حقیر به عنوان شهروندی کوچک ولی با قلبی مملو از عشق و علاقه به خوانسار چند پیشنهاد را به متولیان این امر خطاب می دارم :


- لزوم جدیت ، تلاش و پشتکار جهت نکوداشت روز خوانسار و عدم از دست دادن وقت و نکشاندن کار به آخرین دقایق . مجموعه ی شهرداری و شورا متوجه این امر باشند که نمایندگان تمام مردم این شهر هستند و مطالبه ی خواست توده های مردمی مهمترین وظیفه ی این عزیزان است . حالا که جناب شفعتی متولی اصلی برگزاری روز خوانسار در سال 1391 و 1393 در عین تواضع و فروتنی در اقدامی زیبا مسولیت برپایی این ایام را باز به همان مجموعه ی شهرداری و شورا می سپارد و با این کار خلوص نیت خود را به اثبات می رساند و همچنین حالا که مردم از مسولین خود انتظار برپایی درست و حساب شده ی ایام  روز خوانسار را دارند ، انتظارات بسیار بیشتر از سالهای قبل شده و برگزاری یک روز خوانسار آن هم با حاشیه و کش و قوس های فراوان آن هم در یک روز اصلا به مذاق هیچ شهروندی شیرین  نمی آید . این بار عظیم مسوولیت شما را بیش از پیش بارز و نمود می بخشد .


-  لزوم تشکیل دو کمیته ی مجزا برای نکوداشت این ایام .

شایان ذکر است کمیته ی اول وظیفه اش مطالعه و کار کارشناسی ، دقیق و مدون برای تدوین سندی شامل تعریف ، هدف گذاری ، شیوه های اجرایی ، ذکر نقاط ضعف و قوت ، بیان فرصتها و تهدید ها و نیز دستاوردهای مختلف برگزاری این ایام ، متناسب با بافت اجتماعی ، مذهبی ، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی شهرستان خوانسار می باشد . خروجی این کمیته به دست آمدن سندی مکتوب از نکوداشت هفته یا روز خوانسار و چشم اندازی از برگزاری آن می باشد که باید به تصویب مسوولین بلند پایه ی شهرستان برسد و راه روشنی برای برگزاری این ایام در سالهای آتی باشد . ( در چند سال اخیر متاسفانه عده ی معدودی خواسته یا ناخواسته روز خوانسار را فضایی برای بروز موارد ضد فرهنگی و اسلامی و ... می دانند و نه تنها از آن حمایت نمی کنند بلکه آن را نمودی منفی می پندارند که از رشد و توسعه ی شهر خوانسار می کاهد و موارد منفی آن را بیش از موارد مثبتش می دانند و باز هم در روبرو عده ای این روز را محلی برای اردو کشی های شخصی ، جناحی و سیاسی می پندارند و از این روز به عنوان فضایی برای بروز رفتارهایی سو و غیر از نیت و خواست واقعی مردم شرکت کننده به حساب می آورند . تلاش و دستاورد این کارگروه در وهله ی اول می تواند زدودن این شائبه ها باشد ) .

کمیته ی دوم نیز وظیفه اش می تواند پیرامون بحث و تبادل نظر پیرامون تشکیل کمیته های متناسب و نیز جلب نظرها ، ایده ها و کمکهای مالی و فکری آحاد مردم و جذب مشارکت آنها برای برگزاری درست و حساب شده ی ایام نکوداشت هفته یا روز خوانسار در سال 1394 متناسب با سند تدوین یافته ی نکوداشت هفته یا روز خوانسار در کمیته ی اول و نیز متناسب با شانیت و خواست مردم شهرستان خوانسار تعریف شود .

- وبسایتی طراحی و آخرین اخبار کمیته ی هفته یا روز خوانسار هر سال و نیز مباحث و مسائل مربوط به این ایام در آن بیان شود و محلی باشد برای جذب ایده ها و نظرات مردمی و کاهش مراجعات حضوری مردم به ارگانهای دولتی مربوطه .


-  تغییر روز خوانسار به هفته ی نکوداشت خوانسار که آخرین روز این هفته مصادف با بیست اردیبهشت هر سال و روز جشن عمومی مردم شهر باشد . به علاوه انتخاب هر کدام از روزهای هفته ی نکوداشت خوانسار به یک نام که در بردارنده ی مراسمات فرهنگی ، اجتماعی و... خاص آن روز باشد . و در پایان ثبت این هفته و نیز مناسبتهای هر کدام از روزهای این هفت روز در تقویم فرهنگی شهرستان خوانسار .

- در مورد نام گذاری و موضوع روزهای هفته ی خوانسار می توان با درج اطلاعیه ای از مردم شهر نظرخواهی کرد . حقیر در این متن به دو پیشنهاد بسنده می کنم . روز بیست اردیبهشت که آخرین روز هفته ی خوانسار است با همان نام روز خوانسار نام گذاری شود که جشن عمومی مردم شهر خواهد بود و حسن ختامی است بر برنامه های متنوع و دستاوردهای هفته ی خوانسار در هر سال . روز نوزدهم اردیبهشت هم می تواند به عنوان روز مفاخر و چهره های ماندگار شهرستان خوانسار نام گذاری شود . در این روز می توان از چهرهای نامی خوانسار در عرصه های مختلف یادی کرد و با دعوت از این عزیزان و یا نزدیکانشان علاوه بر اعطای درجه ی افتخار به آنها ، یاد و نام آنها را گرامی داشته و زمینه ی آشنایی نسلهای بعدی را با این مفاخر شهرمان فراهم آوریم . لزوم نام گذاری روز نوزدهم اردیبهشت ماه به این نام ، پیوستگی آن با بیست اردیبهشت و شرکت مهمانان مدعو به مراسم جشن روز خوانسار می باشد .

و صد البته هزار و یک ایده و نظر خام که اینجا مجالی نیست برای بیانش ....


و من الله توفیق


 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۵
ایمان نبی

نظرات  (۸)

به نظر م یه هفته زیاده. مسئله لوث میشه و فکر نمیکنم بشه یه هفته درباره‌ خونسار برنامه داشت. تو این یک هفته میخوایم چی رو معرفی کنیم؟
به نظر من همون یک روز کافیه و البته باتون موافقم که خوبه از الآن براش برنامه ریزی بشه تا به نحو احسن برگزار بشه.
پاسخ:
سوئ تفاهم نشه . قرار نیست یه هفته همه چیزمون تعطیل بشه و شاد باشیم و جشن بگیریم . یا حتما خودمونو ملزم کنیم که باید برای هر هفت روز مراسمات مهم و در حد استانی و کشوری داشته باشیم . حداقلش طرح موضوع برای هر روز می تونه عامل تاکید و پر اهمیت بودن اون موضوع برای مردم خوانسار در اون روز باشه و خود همین عامل باعث تفکر و توجه به حفظ یا ارتقائ اون موضوع در آینده بشه . مثلا نامیدن یک روز به اسم روز مفاخر خوانسار خودش میتونه زمینه ای باشه برای تفکر و جست و جوی زندگینامه ی این افراد برای تکتک شهروندان و خصوصا نوجوانان خوانساری .
اتفاقا یه روز فقط میشه جشن بگیری همین . چه دستاوردی رو میتونی تو یه روز داشته باشی ؟! اصلا برای یه روز نیازه از الان وقت بذاری ؟!
به نظرم  یه روزشو می شه مثلا به آداب و رسوم شامل معرفی غذاها ی سنتی ، بازیهای محلی ، سرگرمی ها ، رسم و  رسومات اختصاص داد . یا یه روز دیگشو میشه به عسل و گز و سوغات شهر و یا یه روز دیگشو به گویش خوانساری و یا یه روز دیگشو به معرفی مکانهای تفریحی و گردشی شهر مثل سرچشمه و گلستانکوه و.. پرداخت .
اونوقت نوع برنامه ها هم میتونه مهم باشه . مثلا روز گویش خوانساری می تونه صرفا نام گذاری باشه برای توجه بیشتر به این میراث و یا می تونه برنامه هایی داشته باشه که دنبال روی برنامه های روز دوم اسفند (انگاشتمون خوساری) باشه . یا در روز مکانهای گردشگری میشه به طرح موضوع علل نابودی گلستانکوه و ایجاد راهکارهای حفظ اون پرداخت و ..و یا در روز سوغات میشه به برگزاری سمینار ملی با محوریت  عسل در سبد غذایی مردم و دعوت از شرکتهای بزرگ تجاری و مسوولین بلند پایه ی علمی سیاسی کشور به این سمینار در خوانسار پرداخت و..... . اتفاقا اگه یه روز باشه برنامه ها فشرده و بی کیفیت میشه و...
به نظر من یه هفته هم می تونه کم باشه . اهل مقایسه این شهر با اون شهر نیستم ولی همین کاشان خودمون ماه کاشان داره و چیزی هم جز مراسم گلاب گیری نداره که به شکل جشنواره تو شهرهای خودش متناسب با موقعیت آب و هوایی اونا در طول یکماه برگزار می کنه .
موافقم که میشه به موضوعات مختلف پرداخت اما به نظرم مسایلی که بیان کردید رو نمیشه همه ساله برگزار کرد. 
به نظر من خوبه برای هر کدوم از این موارد یه جشنواره تخصصی و علمی برگزار کرد و نتایجش رو به صورتی زیبا در یک نمایشگاه دائمی گذاشت و همین بشه یکی از مراکزی که توریستها ازش بازدید کنند و با سابقه ما آشنا بشند.
اگر بتونیم برای یک هفته شهر رو بسیج کنیم که در خدمت توریست باشه و به اندازه کافی هم متاع عرضه کردنی داشته باشیم میتونیم به هفته خونسار فکر کنیم. و البته در اون صورت لزومی نداره روزی رو به مفاخر اختصاص بدیم و روزی رو به چیز دیگه. همه اینها رو میشه در قالب موزه به مردم عرضه کرد. فقط کافیه توریستی که میاد اونقدر مشغولیت داشته باشه که حوصله‌ش سر نره....
که این کار  هم زیرساخت لازم داره برای  اسکان و سرگرم کردن و....
منم باکلیات حرفتون موافقم.
وتاکید بیشتر روی آینده نگری و تصمیم گیری به موقع! و کاهش تصمیمات یهویی و عجولانه و از سر بازکنی.

ولی با پراکنده شدن مراسم تو روزهای هفته موافق نیستم!
اول واسه اینکه تکرار زیاد هرچیز باعث عادی شدن و بی اهمیت جلوه کردنش میشه.
و دوم واسه اینکه توی برگزاری درستودرمون یه روزش موندن، چه برسه به یه هفته!
بهتره توی یه روز ولی پربار ، با برنامه های منسجم برگزار بشه.
اگرم تاکیدتون  صرفا روی نامگذاری روزهاس ، خوبه از این بابت که حداقل طرح موضوع میشه، و بد از این بابت که ما خیلی روزهای دیگه تو تقویم کشورمون داریم که فقط یه اسمه و رسما هیچ اتفاقی تو اون روز نمی افته.
اختصاص مکان مناسب برای این همایش یا جشنواره ، واطلاع رسانی خوب و به موقع هم تو شکوه وکیفیت مراسم موثره.
پاسخ:
ممنون هیچکس بابت وقتی که گذاشتی
فکر می کنم باید دست بالا بگیریم تا به یه حداقل هایی برسیم . اگه بگیم هفته ، شاید اونم شاید بشه یه روز خونسار خوب گرفته بشه

به نظرم اصل هدف حقیر برای نوشتن این متن ، توجه به نابود شدن وقت و غفلت مسوولینه . باید تا دیر نشده شروع به تشکیل کارگروههای لازم نمود .
در مورد هفته یا روز خوانسار میشه تو همین کارگروهها تصمیم گرفت .
هر چی خلاصه تر بهتر البته کارشناسی شده وراهبردی ...


...آیندگان درمورد ما چه خواهند گفت ...؟؟!!
پاسخ:
امیدواریم شورا هر چه سریعتر وارد عمل بشه ...

۱۸ دی ۹۳ ، ۱۰:۴۸ نگاه و نشان

سلام اقای نبی

به تقلید از دو دوست نظر دهنده خانم هیچکس محترم وجناب کمش عزیز اینجانب نیز با مفاد اصلی این پست موافقم .....

در واقع با نظرات این عزیزان هم موافقم ...

رو یه هفته بودن برای نکونام داشت خوانسار اصلا فک نکن ،نذار این موضوع غیر کارشناسی وفکر خام باعث یه سوژه بشه که اصل هدف رو به حاشیه ببره ...

به این پیشنهادم فک کن .... بحث روز خوانسار را در ابتدا به دوشاخه اصلی فرهنگی واقتصادی تقسیم بندی کن

در وهله بعدی

توشاخه فرهنگی با کسانیکه لزوما دلشون برای فرهنگ خونسار میتپه کمیته تشکیل بده

منظورم اینه که گاهی توی مسایل اقتصادی ،نباید با افراد تند افراطی (خوب)که بیشتر فرهنگ خوهستند مذاکره داشته باشی !حتی نباید از تصمیمات اونا رو خبر کنی باید از همه انچه بدست میاوری حراست وحفاظت نموده تا سر وقت لازم ان را بتوانی اجرا کنی ...

 

معمولا اردیبهشت فصل برگزاری امتحانات واوج فعالیت قشر در حال تحصیل خوانساره واین خیلی میتونه هم خوب باشه وهم میتونه گاهی موتور جهشمونو تضعیف کنه، بد نیست روی این موضوع کمی تامل کنیم ،شاید یه ضربه مهلک به انتخاب روز بیستم وارد کنه ومجبور بشیم یه روز دیگه ئی رو انتخاب کنیم (نه لزوما)....

معمولا اردیبهشت خوانسار همیشه با بارندگیهای وحشی خودشه اوضاع رو میتونه دگرگون کنه

خیلی باهاتون موافقم که اینبار والبته منبعد برای برگزاری چنین رسمی حتمن حتمن از افراد مهم در وجهات مختلف علمی ،سیاسی،..... (اصیل خوانساری در سرتا سر کشور )حداقل یکماه ویا دوماه فبل از موعود دعوت صورت گیرد (فاکتور خیلی مهم )

من موافقم که این مراسم در یکجا برگزار نشه ، کمیته های مختلف در نقاط مهم شهری وروستائی اردو زده وبا ترتیب اصول، کل یگ روز را برای بازدیدکنندها اشتیاق فراهم کنند...

بازم حرف دارم که بقول شما باید کمی بیشتر از پیش فک کرد وگفت ...

پاسخ:
در ابتدا حرف های سنجیده ی شما رو رونوشت می کنم خدمت دوستان شهرداری و شورای شهر خوانسار
در مورد مبحث هفته ی خوانسار باید بگم که همانطورم که در متن اشاره کردم نظر شخصی و خام می باشد .
به هر حال باید از یجا آغاز  و شروع به جمع آوری این نظرات خام کرد . فکر می کنم با توجه به شناخت و موقعیتی که شهرداری و شورا داره باید گام اول رو اونا بردارند و به تدریج کار رو به بدنه ی مردم منتقل کنند . به هر حال امثال حقیر باید فضایی غیر از فضای مجازی برای بیان نظراتمون و آگاهی از معایب و مزایای اون داشته باشیم . اصلا دوست ندارم وقایع سال قبل دوباره تکرار بشه .
حرفهای شما بسیار دقیق و سنجیدست و جای بحث در موقعیت مناسب داره .
امیدوارم مسوولین طوری رفتار نکنند که چند روز قبل از 20 اردیبهشت شتاب زده عمل کرده و تمام این ذوق و استقبال و ایده های شهروندان سرکوفت شود ...

با سلام

ممنون از عنوان مبحثی که گذاشتید

هر پیشرفتی و هر ارتقایی هزینه داره و این هزینه حتما نباید مالی باشه تفکر روی اون هم هزینه است بنظر من هم باید برنامه ریزی عالی باشد و هم معرفی

تمام مباحث عزیزان رو قبول دارم اگر اجازه بدهید منهم پیشنهادات خودم رو بدم :

1- بنظر بنده 3 روز کافیه

2- اگر به تقویم سال 94 نگاه کنیم روز 20 اردیبهشت دوشنبه است و 26 اردیبهشت مبعث پیامبر، اگر روز خاصی رو انتخاب نکنیم و اسمش رو  روزهای خوانسار بگذاریم یا هر اسم بهتری که پیشنهاد بشه ، میتوانیم هر سال جوری برنامه ریزی کنیم که 3 روز آخر هفته باشه که همشهریهای ساکن جاهای دیگه هم بتوانند شرکت کنم و پیشنهاد بنده برای سال 94 ، 23-24-25 اردیبهشت هست که با توجه به تعطیلی روز شنبه حتما عده زیادی هم میتوانند شرکت کنند.

3 - یک اسپانسر انتخاب بشه که حتما خوانسار باشه (حس ناسیونالیستی  داشته باشد)

4- با دفاتر تورهای مسافرتی شهرها تهران و اصفهان و اطراف در خصوص این ایام  و برگزاری تور صحبت شود

5- اگر شما عزیران به خارجه مسافرت کرده باشید دیدید که یک city tour دارند که توریستها سوار یک اتوبوس شده و کل شهر و امکان دیدنی آن با رفتن به آن مکانها معرفی میکنه خیلی خوب میشود که یه اتوبوس یا مینی بوس یا حتی ون با شکل و شمایل شاد در نظر گرفته شود و کل خوانسار رو به این صورت معرفی کنه که البته لازمه آن آموزش یکسری افراد به عنوان راهنماست (این همون هزینه مالی است که بنظر من حتما باید پرداخت شود )

6 - مسئله خیلی مهم فرهنگ سازی است که البته همشهریهای ما همه بافرهنگند وخود واقفند که این موضوع هم به رونق کسب و کارشان کمک میکند و هم مطرح شدن شهرشان که  چه بسا خوش گذشتن به هر مهمانی اولا باعث ازدیاد توریست در سالهای بعد و ترغیب افراد به شرکت در این ایام و ثانیا معرفی خوانسار و خوانساریها با تمام خصوصیات خوب اخلاقیاشان است .

7- احساس امنیت که هر تازه واردی باید داشته باشد که مسلما نیروی انتظامی  با پررنگ باشد.

 

ممنون از صبر و حوصله تان

پاسخ:
با سلام ممنون از وقتی که گذاشتیند
در مورد پیشنهاداتتون باید بگم خوب و قابل تامل اند ولی نکته ای که هست اینه که روز خوانسار روز بیست اردیبهشته و قابل تغییر هم نمی تونه باشه . برای مثال امسال با اینکه هواشناسی پیش بینی کرده بود روز بیست اردیبهشت بارانی است ولی باز هم مراسم گرفته شد و همه شرکت کردند . تغییر برگزاری این مراسم به حداقل سه روز بعد کمی دور از ذهن است .
در مورد تورلیدر و ضعف وجود اون در خوانسار باید گفت که بسیار بجا ودقیق گفتین . بارها توریستهایی که به خوانسار آمده اند از مسوولین سراغ و آدرس این تورها رو گرفته اند که متاسفانه با پاسخ منفی مواجه شده اند .
چه خوب است با مطرح شدن این ضعف توسط مسوولین شهری و جذب بخش خصوصی ، این مشکل مهم ولی پنهان شهر رفع شود ...

سلام

متاسفانه من تاحالا افتخار شرکت تو مراسم روز خونسارونداشتم اما اصلا خوشم نمیاد که مداما همه یه برداشت دیگه میکنن از شادی مردم تو این روز انگار ما ملزم به ناراحتی هستیم چه یک هفته چه یک روز من شدیدا موافقم که یه عده ای باشن که توجیه کنند شهروندان عزیزمونو.درضمن بنظرم خونسار اونقد بینظیر هست که واسه یه هفته هم برنامه بشه جور کرد اما درکنارش اره خب تکرار بی مزه اش میکنه.در این یه مورد من اظهار نظر نمیکنم.

اما بنظرم جدی بیاین کاندیدای نمایندگی مجلس بشین انقد که فکرای محرک واسه خونسار دارین بنظرم اوضاع شهرو زیرورو میکنید فقط باید یه اختیاراتی داشته باشید. هم پیشنهاد محرمی تون جالب بود هم این یکی هم دفاع تون از درختا و کوچه باغ های محشر شهرمون.

پاسخ:
سپاس از درج نظراتتون
ولی مجلس ؟!!!!!!!!!
من ؟!!!!!!!!
فکرای محرک ؟!!!!!!!!
بابا ما هم همون چیزایی رو میگیم که همه ی مردم میگند . فکر نمی کنم در حد دفتر دار نماینده مجلس هم شایسته باشم !!!
ممنون از اظهار لطفتون

پس ظاهرا من زیاد با مردم نبودم!!!!!!چون اگرم چیزی شنیدم همش گله و شکایت از اوضاع بد شهره هیشکی پیشنهادی واسه بهبود اوضاع نمیده.اما بنظر میاد زیادی سرم تو کتابودرسو مشخم بوده اگه ملت همه ازاین حرفا میزنن.چرا خدایی من تلاشهای جناب فرماندار رو هم دیدم اما از بقیه...

پاسخ:
گله و شکایت زیاده خصوصا تو وضع بهداشت و درمان شهرستان ، اشتغال و....
پیشنهادم زیاده خصوصا در مورد مناسبتهای اجتماعی و فرهنگی و محیط زیست و...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی