درنگ نامه

هرگاه در کاری که برایت پیش آمده است احتیاج به مشورت پیدا کردی ابتدا آن را با جوانان در میان بگذار؛ زیرا جوانان تیز هوش تر و از سرعت حدس بیشتری بر خوردارند٬ سپس درباره ی آن با میان سالان و پیران رایزنی کن تا عیبش را بیابند و نیکش را برگزینند؛ چرا که آنان از تجربه بیشتری برخوردارند. منبع : شرح نهج البلاغه لابن ابی الحدید ٢٠/٣٣٧

درنگ نامه

هرگاه در کاری که برایت پیش آمده است احتیاج به مشورت پیدا کردی ابتدا آن را با جوانان در میان بگذار؛ زیرا جوانان تیز هوش تر و از سرعت حدس بیشتری بر خوردارند٬ سپس درباره ی آن با میان سالان و پیران رایزنی کن تا عیبش را بیابند و نیکش را برگزینند؛ چرا که آنان از تجربه بیشتری برخوردارند. منبع : شرح نهج البلاغه لابن ابی الحدید ٢٠/٣٣٧

درنگ نامه

با سلام خدمت شما ، هدف از این وبلاگ ایجاد لحظه ای تامل بر روی مسائل جاری زندگی است پس می توانیم با اندکی درنگ نسبت به مسائل روزمره ، زندگی را این بار با هم و از دریچه ای دیگر بنگریم .

آخرین نظرات
  • ۱۲ اسفند ۹۵، ۱۰:۱۸ - محمد
    سلام

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

پوشش داده شده در سایت چشمه سار

 

 

لطفا نقدپذیر باش wink

دیگه تو این سرما من فرصت دارم !

آخه پشتم گرمه !

یاد خرس خونسار بخیر که اینوقتا اون زمونا خواب بود اما این زمونا مثل اونوقتا دیگه خوابش نمیبره ! میگه پشتم گرمه !

پشتم گرمه بخاطر خیلی چیزای این شهر! از نونوا و قصاب گرفته تا مدیر ارشد و کارگر ...

 

احساس سرما دیگه ندارم و پشتم گرمه بخاطر ناحیه یک شدنمون و ارزون شدن خیلی محسوس قبض گازمون ! ده نفر گفتن کار ما بود انگار حالا شاهکار بود ! یجور گفتند ناحیه یک انگار ناحیه یک تهران شدیم ! به قول هال بتول : ننه امسال خا قبضا ویشز پارسال اچّو ......

 

پشتم گرمه به نونای فتیر نونوای محلمون . طفلی همتش نمیشه صبح زود بیاد خمیر کنه میگه سرده . ساعت هشت کشو و کش با کلی ناز میاد . بگی تو ، درو باز نمیکنه میگه کلیدم شکست برید فردا بیاید ! به همین راحتی !

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۴ ، ۰۰:۴۱
ایمان نبی

هرچند مسوولین شبکه بهداشت شهرستان بسیار کند و بعد از یک هفته از بروز شایعات در سطح شهرستان عکس العمل نشان دادند ولی باز هم از شفاف سازی و آگاهی بخشیشون متشکریم :

به گزارش پایگاه خبری چشمه سار به دنبال بروز شایعه در مورد شیوع آنفولانزای H1N1 در خوانسار و مبتلا شدن ۲ نفر از همشهریان به این بیماری وحید محبی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: ۶ مورد مشکوک به آنفولانزای H1N1 به مراکز درمانی خوانسار مراجعه کرده اند که از این ۶ مورد ابتلا به آنفولانزای  ۲ نفر تایید شده است . 

ادامه ی مطلب را در اینجا ببینید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۱۷:۲۴
ایمان نبی

چند روزی است خبر شیوع بیماری آنفولانزای خوکی یا وحشی (H1N1) در کشور خصوصا استانهای کرمان و زاهدان و مرگ تعدادی از هموطنان در اثر این بیماری، همه ی کشور را در شوک و حالتی استرس وار وارد کرده است. شایعه ی ورود آنفولانزای وحشی به خوانسار و ابتلای دو نفر از همشهریان عزیزمان به این بیماری علاوه بر شایعه پراکنی های دیگر، موجی از ترس و استرس از ابتلا به این بیماری را در شهر به وجود آورده است. درنگ نامه از مسوولین عزیز شبکه ی بهداشت شهرستان عاجزانه خواهشمند است در اطلاعیه ای صحت یا رد این خبر را روشن کند تا علاوه بر جلوگیری از بروز شایعات دیگر ، احیانا از ترس و استرس کاذب مردم بکاهد. آنچه که مسلم می باشد آگاهی بخشی همواره بهترین روش مقابله و درمان، و بهتر از سکوت و ابهام است

با تشکر 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۴ ، ۰۳:۲۱
ایمان نبی

پوشش داده شده در سایت چشمه سار

قادعدتا در طول سال در شهرستان خوانسار آینها و مراسمات مختلف مذهبی،فرهنگی،اجتماعی و هنری فراوانی برگزار می گردد که هر کدام علاقه مندان به خود را دارد . ولی آنچه که بیش از هم مورد استقبال عموم مردم خصوصا شهرستانها و استانهای اطراف خوانسار است تعزیه ی روستای قودجان خوانسار است. 

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۴ ، ۱۸:۰۸
ایمان نبی

« به نظر من مهم‌ترین شرایط نماینده عبارت است از این‌که متدیّن، کارآمد، دلسوز و شجاع باشد . رهبر معظم انقلاب اسلامی »

کمتر از سه ماه دیگر تا برگزاری انتخابات دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی باقی مانده و ذهن ها خواسته و ناخواسته این روزها به سمت و سوی انتخابات و جو سیاسی و حواشی خاص آن می رود. شاید این روزها حوزه ی انتخاباتی گلپایگان و خوانسار هم متأثر از فضای عمومی کشور باشد. حوزه ای که تافته ی جدا بافته ای از ایران نیست ولی امروز سعی دارم فقط به این دو شهرستان بپردازم.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۴ ، ۰۱:۵۵
ایمان نبی

پوشش داده شده در سایت چشمه سار

چند روزی بود که معدن استخراج سرب و روی در چند صد متری منطقه ی گلستانکوه شهرستان خوانسار درست روبروی روستای دوشخراط شروع به فعالیتهای مطالعاتی و اکتشافی خود نموده بود . اتفاقی که نگرانی اهالی این روستا و مردم شهر خوانسار خصوصا دوستداران محیط زیست این شهرستان را در پی داشت . فاصله ی بسیار اندک زمینهای کشاورزی مردم دوشخراط با این معدن و عبور ماشینهای حامل از کوره راه های بین این زمینها ، وجود چاههای آب کشاورزی در پایین دست این معدن ، قرار داشتن این معدن بر سر سرشاخه های دو حوزه ی آب ریز مرکزی ایران یعنی رود خوانسار و سرشاخه های حوزه ی آبریز قم رود و نیز سرشاخه های حوزه ی آبریز زاینده رود اصفهان ، نزدیکی محل این معدن با چراگاههای دام اهالی این منطقه و نیز تحت تأثیر قرار گرفتن منطقه ی ملی گلستانکوه و اکوسیستم آن که در فاصله ی نزدیک با این معدن قرار دارد ، فقط بخشی از دلایل احساس خطر از آغاز بکار چنین معدنی در این منطقه ی خاص شهرستان است .

 

 

۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۴ ، ۰۱:۳۸
ایمان نبی