درنگ نامه

هرگاه در کاری که برایت پیش آمده است احتیاج به مشورت پیدا کردی ابتدا آن را با جوانان در میان بگذار؛ زیرا جوانان تیز هوش تر و از سرعت حدس بیشتری بر خوردارند٬ سپس درباره ی آن با میان سالان و پیران رایزنی کن تا عیبش را بیابند و نیکش را برگزینند؛ چرا که آنان از تجربه بیشتری برخوردارند. منبع : شرح نهج البلاغه لابن ابی الحدید ٢٠/٣٣٧

درنگ نامه

هرگاه در کاری که برایت پیش آمده است احتیاج به مشورت پیدا کردی ابتدا آن را با جوانان در میان بگذار؛ زیرا جوانان تیز هوش تر و از سرعت حدس بیشتری بر خوردارند٬ سپس درباره ی آن با میان سالان و پیران رایزنی کن تا عیبش را بیابند و نیکش را برگزینند؛ چرا که آنان از تجربه بیشتری برخوردارند. منبع : شرح نهج البلاغه لابن ابی الحدید ٢٠/٣٣٧

درنگ نامه

با سلام خدمت شما ، هدف از این وبلاگ ایجاد لحظه ای تامل بر روی مسائل جاری زندگی است پس می توانیم با اندکی درنگ نسبت به مسائل روزمره ، زندگی را این بار با هم و از دریچه ای دیگر بنگریم .

آخرین نظرات
  • ۱۲ اسفند ۹۵، ۱۰:۱۸ - محمد
    سلام

تولد یک سالگی درنگ نامه

پنجشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۴۲ ق.ظ

یه سال از تولد این وبلاگ می گذره . وبلاگی که هر چند به بیان دیدگاههای شخصی می پردازه ولی اغلب مطالب اون مورد توجه کاربران فضای مجازی و وبلاگ نویسان خیلی قدیمی تر از من قرار گرفت . خوشبختانه گاهی اونقدر مسائل و مطالب مطرح شده اینجا داغ بود که بعضی از وبلاگهای دوستان و سایتهای اصلی خبرگزاری شهر هم به پوشش اون پرداختند که البته باید همین جا ازشون متشکر باشم . سعی کردم قالب مطالب متنوع و همراه با هر چیزی باشه . گاهی زبان تند و گاهی مهربانانه و گاهی همراه با عکس و گاهی همراه با فیلم و موسیقی و خلاصه هر چیز که دم دستمون بود . حالا که مدتی است همه در لاین و وایبر و تلگرام و... سیر می کنند و خواب سنگین وبلاگ ها و سایتهای شهر رو در بر گرفته حس می کنم دیگه کسی اینجا نمیاد حتی خودم ! ولی به نظرم باید هر کدوم جای خودشون باشند . نمی دونم وضعیت رکود همچنان ادامه وار خواهد بود یا نه ولی به قول یکی از دوستان چون می گذرد کلا غمی نی .... .

حالا ما هستیم نه به شیوایی کمش و نه به طنازی وشکو و نه به زیبایی خرس پیکس و نه به غنی بودن پرنده می داند و نه به احساسی بودن نیمه پنهان ماه و نه به جنجالی بودن خوانسار شهر من و نه به طراوت خوانسارنامه . بلکه یه چیز در حال بینابین و نامعلوم همچون کارخونه ی سوسیس سازی که هر چی دم دستش بیاد مخلوطش می کنه تا یه چیز ازش دربیاد .


از تعریف که بگذریم که واقعا آفت هر چیزی است نوبت به نقد میرسه که کمی تلخه ولی بسیار گرانبها . این بار من نباید بگم و فکر می کنم نوبت شما بازدید کننده است که به بیان انتقادات و پیشنهاداتتون از این تارنما بپردازید ، هر چند مدتی است حال نظر دادن نداریم .

بسم لله بازدید کننده : ( چنتاشو خودم میگم بقیش همت شما رو می طلبه )

- گاهی وقتا انقدر مطالبت طولانیه که حال خوندنش نیست . لقمه رو خیلی می تابونی !

-  شش ماه دوم عمر این وبلاگ کمتر آپ شدی . اصلا نبودی !

-  .........

-  .........

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۱
ایمان نبی

نظرات  (۸)

۰۱ مرداد ۹۴ ، ۰۸:۰۸ سیدشهاب میرشفیعی
درنگ نامه عزیز
تولدت مبارک...انشاالله یه روز خودت یه سایت مستقل بشی با کلی کارمند و دفتر و تشکیلات
پاسخ:
ممنون از شما
کی میره این همه راهو ............
خدا کچلت نکنه که دوتا نقدم که من اومدم بگم ، خودت پیش پیش گفتی :(
من پستای حسیتونو خیلی دوس دارم مث همون توصیف شب برفی
و البته پرداختن به موضوع زمین خواری هم خیلی مفید بود.
دیگه اینکه اگه یکم بعضی پستا خلاصه تر شه ، ملالی نیست جز دیر به دیر اومدن شما.
پاسخ:
منتظر هیچکس بودم . این روزا پای ثابت شما هستیند و کمش و شهاب خان .
در مورد زمین خواری خودم فکر نمی کردم انقدر مورد توجه قرار بگیره و تاثیر هم داشته باشه .
در مورد خلاصه شدن برخی مطالب حقیقتش می خوام ، ولی چون نقده میترسم سوئ برداشت بشه و یا جنبه های خاص سیاسی و.. به خودش بگیره ولی قبول دارم .
ان شالله بیشتر سر میزنم.......
من همیشه سعی کردم انگیزه‌های فعالیتم در اینجا درونی باشه نه بیرونی. خوندن دیگران، پست نوشتن، نظر دادن، بودن، نبودن..... به نظر من اگر خودت اینجا رو دوست داری به کارت ادامه بده و یقین بدون مطلبی که خوندنی باشه خونده میشه و اگر هم نشه مهم نیست؛ دست کم مطلبی که به نظر خودت نوشتنی بوده نوشته شده....

به نظر من زیادی به مسایل شهر میپردازی. به نظرم مشکل اصلی خونسار(و هر شهر دیگری) انسانهای اون هستند نه ادارات و مسئولینش.  پرداختن به ابعاد انسانی خودمون مهمتر از پرداختن به مسایل دیگره. اگر ما اصلاح بشیم شهر هم اصلاح مشه و متاسفانه این جمله در حد شعار باقی مونده و همه در تلاش برای اصلاح دیگرانند....

من شخصا توصیفات مشروح متون کلاسیک رو دوست ندارم. شاید به خاطر سنم باشه. برای همین مطالبی که توصیفات احساسی دارند رو دو خط در میون میخونم و رد میشم. 

معتقدم باید مطلب رو در کمترین کلمات ممکن بیان کرد. خواننده نیازی به دیدن تبحر قلم ما نداره بلکه میخواد ببینه ته مطلب چیه. 


به نظر من هر کس باید کارش رو درست انجام بده و برای وبلاگ نویس کار درست، حضور داشتن در اینجاست. به نظر من وبلاگ نویس یا باید باشه و دست کم هر از گاهی چیزی بنویسه و یا باید کرکره رو بکشه پایین بره پی علاقه‌مندیهاش.
پاسخ:
کمش چندبار خوندمش و باهاش فکر کردم .
هر کی دوست داره در مورد چیزایی بگه و در مورد چیزهایی هم ننویسه . من کلا موضوعات مربوط به خونسار رو دوست دارم .
ولی بسیار ممنونم
۰۵ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۴۵ سید علیرضا
ان شاء الله 120سال وبلاگ نویسی کنی با این دقت نظر و پشتکاری که داری.
با کمش هم در مورد انگیزه درونی موافقم.
پاسخ:
مخلص بر و بچ قدیمی وبلاگ نویسی ...
پشتکار شما به ما جوون ترا امید میده آقا سید
موفق باشی
۰۶ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۵۶ شاهدان خوسار
من همیشه از وبلاگ های جوانان عزیز در این وضعیت بی توجهی مسئولین و افکاری که منتشر می کنند لذت برده ام. البته با حرف های کمش هم که وبلاگ را باید برای خودت بنویسی کاملاً موافقم. به هر حال تولدت یکسالگی درنگ نامه را تبریک می گم و وقتی که می بینم یک وبلاگ تحرکش کم می شه غمگین می شم.
پاسخ:
با حرفهایتان موافقم . از درج نظر سازندتون ممنونم ...
سلام 
تولد که بدون کیک وباقلوا که هیچ معنی ندارو ....
حالا رک ورقاصی به کنار:)

پاسخ:
جیگرد قربون
این پسا خا قسمت نگنا بدونبینانی . پسایی تر که ایشالا بومیدین
یعنی ایزن حسیدید کران بد وختی ادینان نصف شی به بعد کامنت بینه 
خوشبحالد که شیا بیشه خوسار درکه کره 
یاقا من جی نصفه شیای خوسار بش مینه حصدون و اول به زردلیا بیکس که از درختا دلنگوننده و بعد به یاد باره که اینا اولژ وشکویدنده و بعدژ جی به موفتویه یه نگایی بکر و آخرژ جی چند تا نفس عمیق بکش تا ششاد حالیوووووووووووووو
پاسخ:
نه بابا خبری نی
نه زردلی همرسو نه حال خب همرسو نه کار خب و نه ...........
ادبخچه گه مون دیر حالیم گنا. تولدد موارک بِرام.البته تولد وِبِد.
شالام گه حمیشه خوش و خرم به.
این وشکو البالیا لی جوه اژ ندی اگه نه ابی اومحل چندی عاشق و شیفتد گنا....
پاسخ:
ممنون زندانی
امگو امسال این البالیا بناران که ابی راحت گنان...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی