درنگ نامه

هرگاه در کاری که برایت پیش آمده است احتیاج به مشورت پیدا کردی ابتدا آن را با جوانان در میان بگذار؛ زیرا جوانان تیز هوش تر و از سرعت حدس بیشتری بر خوردارند٬ سپس درباره ی آن با میان سالان و پیران رایزنی کن تا عیبش را بیابند و نیکش را برگزینند؛ چرا که آنان از تجربه بیشتری برخوردارند. منبع : شرح نهج البلاغه لابن ابی الحدید ٢٠/٣٣٧

درنگ نامه

هرگاه در کاری که برایت پیش آمده است احتیاج به مشورت پیدا کردی ابتدا آن را با جوانان در میان بگذار؛ زیرا جوانان تیز هوش تر و از سرعت حدس بیشتری بر خوردارند٬ سپس درباره ی آن با میان سالان و پیران رایزنی کن تا عیبش را بیابند و نیکش را برگزینند؛ چرا که آنان از تجربه بیشتری برخوردارند. منبع : شرح نهج البلاغه لابن ابی الحدید ٢٠/٣٣٧

درنگ نامه

با سلام خدمت شما ، هدف از این وبلاگ ایجاد لحظه ای تامل بر روی مسائل جاری زندگی است پس می توانیم با اندکی درنگ نسبت به مسائل روزمره ، زندگی را این بار با هم و از دریچه ای دیگر بنگریم .

آخرین نظرات
  • ۱۲ اسفند ۹۵، ۱۰:۱۸ - محمد
    سلام

سالها دل طلب جام جم از ما می کرد

دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۳، ۰۹:۱۱ ب.ظ

 

به مناسبت ایام درختکاری و بهار طبیعت

و فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری : 

http://www.khansarnews.ir/?p=9153

 

قبل از هر چیز باید بگویم  که متاسفانه مدتی است به دلیل عدم وجود اشتغال مناسب و تاوان ماندن در شهر خودم خوانسار وارد کاری ناخواسته و موقتی شده ام که رسیدگی به درنگ نامه و وبلاگهای دوستان را برایم سخت و یا ناممکن کرده است . همینجا از همه ی دوستان به خاطر اینکه نمی توانم پاسخ محبتها و جوابهایشان را بدهم عذر خواهی می کنم . ان شالله روزی و در پست مناسب تری درباره ی وضع بد اشتغال جوانان شهر بیشتر خواهم گفت .

 

اما مدتی است منتظر پاسخی روشن از سوی مسوولین شهر هستم که متاسفانه این انتظار نه برای حقیر بلکه برای بسیاری از شهروندان خوانسار دوست نیز طولانی شده است !

در اواسط امسال درنگ نامه دست به چالش کوچکی زد که هم چنان مساله  با ابهامات فراوانی ادامه دارد !

آن روزها این چالش مبهم با استقبال شدید موافقان و مخالفان زیادی روبرو شد که علاوه بر ایجاد مسائل شخصی برای حقیر در عموم مردم خوانسار نیز بازتابهایی را در پی داشت . متاسفانه تا به امروز پاسخی مناسب برای رفع ابهاماتمان نیافته ایم ! به هرحال اینجا آنچه مسلم است خلائ یک پاسخ و حرکت قطعی ( حالا هر مضمونی که می خواهد داشته باشد ) کاملا احساس می شود  !

 

http://nabie.blog.ir/1393/07/16/%D9%85%D8%A7%D9%84%DA%AF%D8%A7%D9%87

و

http://nabie.blog.ir/archive/1393/8/

با توجه به وجود ابهامات مذکور ما که مسوولینمان را امین خود می دانیم تا به امروز سکوت کرده و مطمان بوده ایم که بالاخره یک حرکت شایسته صورت خواهند داد . اما بوی عید و بهار طبیعت هم آمد و هنوز چشم در راه خبری خشک شد ! نه چشم من بلکه چشم بسیاری از جمله آن چند متصرف که هنوز نمی دانند کاری احسنت را انجام داده اند یا خلاف قانون و اگر یکی از این دو حالت را در حال انجامند چه عواقبی را از دست مبارک قانون خواهند گرفت  !

 

 

در جلسه مسوولین با جمعیت همیاران محیط زیست شهرستان خوانسار در اواخر آذر ماه امسال تمام مسوولین حاضر در جلسه اظهار ناراحتی و بی اطلاعی از وقایع جاده مالگاه را اظهار داشتند تا اینکه جناب اسحاقی شهردار محترم خوانسار در رابطه با تصرفات جاده ی مالگاه عنوان داشتند : « در این منطقه بدون هماهنگی و مجوز قانونی عده ای دست به تصرفات عدوانی نموده اند که شکایت از آنها به عمل آمده و کار در مراجع قانونی در دست پیگیری است .» دیگر متوجه نشدیم کی از کی شکایت کرده و چگونه و چه نتایجی حاصل شده و....  .  و یا همچنین فلان مسوول در فلان جلسه و یا فلان مسوول دیگر در فلان جلسه ی دیگر و بیشمار از این دست صحبتها  که مجال برای بیانشان نیست .

 

متاسفانه چند روز پیش متوجه شدم با پیگیریهای دوستان عزیزم پاسخهایی از مسوولین شنیده شده که حقیر را بیش از پیش سر در گم کرده است !
شهرداری می گوید محدوده ی شهری در جاده ی مالگاه تا زیر نهر آب درمنان است ( ضلع شرقی جاده ی مالگاه ) و کاری به زمینهای تصرف شده در بالای جاده ی مالگاه ( ضلع غربی جاده ) ندارد و متولی اصلی این قضیه جهاد کشاورزی است .  جهاد کشاورزی هم می گوید اینجا مربوط به ما نمی شود و مربوط به شهرداری است !

نمی دانیم اگر کار قانونی و با دلیل و منطق است چرا نام این عریض سازی را تجاوز و تصرف غیر قانونی می نامند و اگر غیر قانونی کاری صورت گرفته چرا یک نفر پیدا نمی شود تا پاسخی روشن بدهد ؟! چرا حرکتی برای حفظ درختان در حال نابودی شهر صورت نمی گیرد ؟! اگر این حرکت در جهت منفعت عموم مردم و آیندگان است و پشتوانه عقل و منطق و قانون را دارد پس چرا برای من و امثال من روشن سازی نمی کنید ؟! اگر اینچنین است چرا پنهان کاری رخ می دهد و شفافیتی دیده نمی شود تا امثال حقیر هم قانع شویم و به بازویی برای کمک به ایجاد و اتمام این پروژه ی عظیم تبدیل شویم ؟!

نمی دانم چرا در این لحظات مادام جمله ی : سیاست یک بام و دو هوا برایم تداعی می شود . ان شالله این ظن برایم به یقین تبدیل نشود . ان شالله

 

 

 

 

به هر حال اینجانب از آقایان :

 


مشایخی ریاست محترم اداره ی جهاد کشاورزی شهرستان خوانسار
برهانی ریاست محترم اداره ی محیط زیست شهرستان خوانسار
پورهاشمی ریاست محترم اداره ی منابع طبیعی شهرستان خوانسار
اسحاقی شهردار محترم شهر خوانسار
رضایی ریاست محترم شورای شهر خوانسار

 


عاجزانه خواستارم تا درختان از ریشه بیرون زده ی مالگاه نخشکیده اند پاسخ و حرکتی روشن در قبال این سرمایه های عظیم خوانسار بدهند .

 

 


ما منتظریم البته نه با صبری همچون صبر ایوب نبی .....

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۲۵
ایمان نبی

نظرات  (۱۰)

واهار نودون جی موارک
شالام که سالی پر خیر و برکت همرا اتفاقات خب واسد رقم بخورو برا.
ایزن گه این ریشا ادینان مث چی گه جیگیرم از حلقم اچو بالا.
واقعن ننان باید چکره؟
در هر حال حرص نخور درسه گنو.
پاسخ:
زندانی سال نو جی موارک
ایشالا درست گنو ...
سلام
سال نو بر شما و خانواده محترمتون مبارک.
امیدوارم سالی سرشار از شادی و سلامتی پیش رو داشته باشید.[گل]
پاسخ:
داش شهرام گل همچنین
ایشالا روزگارت بهاری باشه
کلا مبارک
۱۱ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۴۷ خوانسار نامه
ایمان جان سلام
اولأ سال نو شما مبارک،امیدوارم امسال شاد و سلامت باشی و شغل دلخواهت هم برای شما پیدا بشه و دوباره شاهد حضور پر رنگ وبلاگ خوب درنگ نامه در وبلاگستان خونسار باشیم.
ثانیأ لطفأ اگر امکان داره یک گزارش تصویری (عکس) از وضعیت فعلی طرح تعریض جاده مالگاه برای ما که دور از خوانسار هستیم تهیه بکن تا حداقل اینجانب هم در حد توان در وبلاگ خوانسار نامه روی این موضوع مانور داشته باشم و یک کم گرد و خاک بپا کنم شاید گوش شنوائی پیدا شد.
به هر حال اینجانب حامی سر سخت محیط زیست و عرصه های سبز حونسار هستم و در حد توان اجازه نابودی این سرمایه ارزشمند خونسار رو نمی دهم.
پاسخ:
سلام بر آقا سید گل
شما کارتون درسته
عیدو بهتون می تبریکم و ایشالا سال خوبی داشته باشید
ولله می خوام گزارش تصویری بگیرم حقیقتش وقت نمی کنم
امیدوارم تو فضای مجازی به این مساله توجه کافی بشه و یبار دیگه این فضای  قدرت و تاثیر خودشو به رخ مسوولین بکشه
راستی خیلی می خوام باهاتون صحبتی رو داشته باشم و کلی پوزش بخوام ولی باز بذاریند پای گرفتاری .....
سلام بر مستر نبی .سال نو مبارک .امسال با بارش رحمت الهی شروع  شد و در ادامه خبرای خوش مذاکرات دل همه رو شاد کرد .به امید همون که لبخندو امیدو به همه هدیه داد .انشالاسال پیش رو سال اتفاقات خوبه 
پاسخ:
سلام میسیس شادتا
ایشالا سال خوبی برای خوانساریها در پیش باشه و مسوولینم یکم بیشتر به خودشون بیاند و دست از تخریب هم دیگه بردارند
عزیزان شورا هم یکم فقط یکم شعارای انتخاباتیشونو به یاد بیارند
و مردم هم یکم توی نقداشون با انصاف بنویسند و بگویند
ان شالله
۱۷ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۰۷ کامران میرمحمدی
ایمان جان سلام
سال نوی شما مبارک
در مورد کار جدیدت ضمن تبریک به این خاطر که غیرت کار کردن داری از صمیم قلب تاسف میخورم که جوانی با این همه پتانسیل باید دست به کاری بزند که در شان او نیست ولی باز هم از صمیم قلب به تو جوان باغیرت تبریم ک میگم که به جای گوشه نشینی و غر زدن مشغول شده ای و کار میکنی هر چند آن کار در شان تو نباشد ....
در مورد جاده مالگاه و انتظار پاسخگوئی متاسفانه باید بگویم که مسئولین عزیز ما بطور جد تصمیم گرفته اند که پاسخ مردم را ندهند و هرکاری صلاح خود و میزشان است انجام دهند که بنده نیز یکی از افرادی هستم که شدیدا به عدم پاسخگوئی آنها معترضم ....
ولی مطمئنم که دود آن به چشم خودشان خواهد رفت و از عدم پاسخگوئی به مردم و در کنار مردم نبودن ضربه سختی خواهند خورد که دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز هرگز ...
پاسخ:
با سلام خدمت جناب مهندس عزیز
تشکر از اظهار لطف شما
چند وقت پیش یکی از مسوولین ارشد شهر به محل کارم آمد و بعد از اظهار تعجب گفت شما کجا و اینجا کجا؟!
بعد از خوش بش متاسفانه بجای تمجید از این حرکت کاری من ، دست به تخریب علنی من پیش صاحب کارم زد ! در عین ناباوری او بجای تاسف لذت می برد !
گفتم : کمی از این قضیه مربوط به شما مسوولین شهره . مسوولینمون بیشتر سرشون رو بالا بگیرند و....
در مورد جاده ی مالگاه هم باید گفت نباید سکوت کرد تا عده ای گردن کلفت بتوانند با دور زدن قانون به خواسته ها و منافع شخصی خود برسند همچون آقای ف - ض

!!!
من بیصبرانه منتظر پاسخ قانع کننده مسئولین هستم.
پاسخ:
هیچکس جان مگه ندی حج حسن چیشیژ بوات
جاده امام رضا فقط آسفالت خواهد شد . همین ! اگه غیر این بگنو جای سوال درو
ای کاش حج حسن نشته به ....
راستی عیدد موارک برا
ایشالام که سالی پر از سلامتی و پیل و دل خوش داربه.
درمورد کارد جی دلواپشت نبه
من جی روای سختیم دارت
شکر خدا الان خبو
یقین داربه سختی این روا یگ رو به کارد اچو
پاسخ:
از شما جی موارک
ایشالله به خبی
هاما ادی آموخته گنایمین به این سختیای زندگی اون جی می اوج جوونی .....
سلام
سال نود موارک بو شالام
ایشالا که سالی دار به سرشار از موفقیت وسلامتی
خیلی دوسم دارت خوسار که دردان بدوینان ولی شرمنده مینه وشکو جوابم وادو که چونو نگنا بوران بدوینان
ایشالام که امسال یه را جی بوران خوسار بخچه آریسد ...
پاسخ:
از شما جی موارک
ایشالله سلامتی و امنیت و خوشی بو بخچدون
آریسی ؟!
امسال ؟!
مون ؟!
اشتباد بگفته ی برا ......

البته که اول اونام ادی ...[تعجب]

فعه بژون بو که اندی به خوژونه رسنده و اندی به خوژون چی بیدمالنده 

که آدم ناخودآگاه همه حواسژ اشو بخچه اونا...[خنده][خنده]
پاسخ:
پ یاقا مون درده چدکرت برا !!!!!!!!!
۱۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۱۹ عبدالحمید حقی

سلام ایمان جان

چونو کمتر وانویسه من انتخابهای تو دوس داران

پاسخ:
سلام استاد گرفتاری نمی ذاره
ان شالله درنگ نامه رونق خواهد گرفت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی