درنگ نامه

هرگاه در کاری که برایت پیش آمده است احتیاج به مشورت پیدا کردی ابتدا آن را با جوانان در میان بگذار؛ زیرا جوانان تیز هوش تر و از سرعت حدس بیشتری بر خوردارند٬ سپس درباره ی آن با میان سالان و پیران رایزنی کن تا عیبش را بیابند و نیکش را برگزینند؛ چرا که آنان از تجربه بیشتری برخوردارند. منبع : شرح نهج البلاغه لابن ابی الحدید ٢٠/٣٣٧

درنگ نامه

هرگاه در کاری که برایت پیش آمده است احتیاج به مشورت پیدا کردی ابتدا آن را با جوانان در میان بگذار؛ زیرا جوانان تیز هوش تر و از سرعت حدس بیشتری بر خوردارند٬ سپس درباره ی آن با میان سالان و پیران رایزنی کن تا عیبش را بیابند و نیکش را برگزینند؛ چرا که آنان از تجربه بیشتری برخوردارند. منبع : شرح نهج البلاغه لابن ابی الحدید ٢٠/٣٣٧

درنگ نامه

با سلام خدمت شما ، هدف از این وبلاگ ایجاد لحظه ای تامل بر روی مسائل جاری زندگی است پس می توانیم با اندکی درنگ نسبت به مسائل روزمره ، زندگی را این بار با هم و از دریچه ای دیگر بنگریم .

آخرین نظرات
  • ۱۲ اسفند ۹۵، ۱۰:۱۸ - محمد
    سلام

زلال سادگی

پنجشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۳، ۰۸:۳۶ ب.ظ

 

مگر می شود جلال و جبروت این انسان بزرگ، آدم را یاد خدا نیندازد! بی ریاست و مرد عمل ! ساده زیستی را می توان بر پیکره ی مسجد و خانه اش دید ! خانه ای ساده و محقر ! با چند زیلو سفت و سخت ! بدون تجملات ! بدون گیر و دار دنیایی ! هر وقت وارد خانه اش میشوم مات و مبهوت می شوم ! سوالهای زیادی به ذهنم میرسد ! واقعا ایشان با این حالشان در این خانه زندگی می کنند ؟ مگر می شود ؟ چرا ما نمی توانیم ؟ و هزاران سوال دیگر . ولی تا یاد یک چیز میافتم پاسح تمام سوالهایم را می گیرم ! کسی که اگر بخواهم یکی از معروفترین و پرتکرار ترین جملاتش را بگویم، بیت شعر زیر می باشد ، باید این گونه ساده وار و بی ریا زندگی کند .

           ریا مکن به عبادات خویشتن زاهد                         که دانه سبز نگردد چو روی خاک افتد

 

       

 

 

خدا رو شاکرم امسال هم برای لحظاتی دیدمش . خیلی پیر شده بود و ناتوان ! دیگر نمی توانست صحبت کند ! ولی مردم شهر سنگ تمام گذاشتند ! همه آمده بودند ! فرقی نمی کند حالا هم که زمین گیر شده و بیمار باز هم مثل همیشه محبوب است و عزیز! انگار کسی او را برای منافع دنیایی نمی خواهد !  این همان عشق بازی مردم شهر خصوصا جوانان با یک مرد بزرگ دین است ! راستی چه پیوند و علاقه زیبایی !

                                                         

 

                                             

همان که پیشرو بود در دیانت و از محضر بزرگانی همچون مرحوم آیت الله صفایی، خوانساری، بروجردی ، امام خمینی و ...... کمال استفاده رو برد و با بزرگانی همچون آیات عظام مکارم شیرازی ، سیستانی و ...... هم درس بود و شاگردانی بزرگ همچون آقایان قراتی ، انصاریان ، مهدی ابن رضا و........ تحویل دنیای اسلام داد . همان کسی که در حرکتهای سیاسی و اجتماعی پیشرو بود و در زمان طاغوت مبارزات فراوانی برای پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد .

                        


                                         

همان کسی که مسائل شهر خصوصا منطقه چهارباغ را به دقت زیر نظر داشت و همیشه با مشورت با همه حتی جوانان راه درست را انتخاب می کرد و دلسوزی با روش درست نه شخصی را به همه می آموخت ! همان کسی که مورد احترام همه بود و کسی در حضور او جرات انجام معصیت را نداشت ! گرانفروشی یا کم فروشی بقال ، نانوا و ....... را متذکر می شد ! مسولین را به شیوه ای درست آگاه می کرد ! خود در خدمت به مردم پیش قدم می شد ! همان کسی که دوستدار محیط زیست و فضای سبز شهر بود! همان کسی که همواره خود را خادم مردم و مسجد می دانست تا جایی که در جوانی مردم محله چهارباغ را بسیج کرد تا مسجدی را تجدید بنا کنند که خشت خشتش از روزی حلال و با شور و عشق مردم آن روزگار و با نظارت خود ایشان روی هم رفته ! مسجدی که بعد از بیش از شصت سال به مساعدت این بزرگوار همچنان استوار است و از زیباترین و با صفاترین مساجد شهر است . همان کسی که با جوانان و کودکان به درستی رفتار می کرد و همواره با بیت شعر :

           در جوانی پاک زیستن شیوه ی پیغمبریست                 ورنه هر گبری به پیری می شود پرهیزگار

مشوق آنها بود تا جایی که در کهولت سن هنوز جوان فکر می کرد و با راهنمایی و حمایتشان موجب تشکیل نهادی مردمی و مذهبی ، یعنی دارالقران مسجد چهارباغ  شد که تا به امروز یکی از معدود نهادهای مردمی است که به وسیله ی نوجوانان و جوانان بیشماری اداره می شود و بسیار پرشور و پرحضورتر از سایر نهادهای فعال در شهر است !

                                                                                                                                                        

                                                    

همان کسی که شیرین و شیوا سخن می گفت ! حرفهایش پر بود از تمثیل و شعر ! پر بود از عشق به خدا و رسولش و ائمه اطهار ! همان کسی که اگر سخن می گفت مگر می شد تحت تاثیر خدا و ائمه قرار نگرفت ؟ مگر می شد یاد غربت اهل بیت نیافتاد ؟ مگر می شد گریه نکرد ؟ گویی کلامش نوایی بود از صوت خدا !

 

حاج شیخ غلامعلی حاجی شریفی شما پیر و مراد مردم شهرم می باشید و روزگار ذره ای از عشق این مردم نسبت به شما نکاسته است . دوستتان دارند ، دوست داشتنی الهی ! زیرا رنگ و بویی دارید از جنس خدا .......

 

برای سلامتی ایشان صلواتی را قرائت می کنیم : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

                                          

موافقین ۰ مخالفین ۱ ۹۳/۰۶/۰۶
ایمان نبی

نظرات  (۱۰)

خدایش ب سلامت دارد.

سلام

مرا ببخشید که مدتهاست به وبلاگتان نیامده ام و حالا هم که آمدم به این صورت آمدم!
بگذریم؛
بیکاری، یکی از مهمترین دلایلی است که خواسته یا ناخواسته و واقعا یا توهما منجر به بی انگیزگی بسیاری از جوانان زیباشهر خوانسار شده است. یکی بی انگیزگی که منجر به مهاجرت بیش از پیش جوانان از خوانسار و در مواردی، باعث رخ دادن آسیب های اجتماعی جبران ناپذیری گشته است.

امید است به کمک این تارنگار، بتوان اطلاع رسانی بهتری در زمینه ی کاریابی در خوانسار ارائه کرد تا بتوان پس از شناسایی پتانسیل های موجود در شهر، به ایجاد بهسازی در شرایط شهرستان نیز فکر کرد.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستم.
www.karsar.blogfa.com
با سپاس
سید وحید صادقی
پاسخ:
با سلام خدمت دوست و عزیز بزرگوار جناب آقای سید وحید صادقی
خوشحالم حضور موثر شما رو در عرصه ی فضای مجازی به مانند فضای حقیقی شهر حس می کنم .
از نظرات زیبا و درخور تاملتان بی نهایت سپاس
با کمال میل آماده هرگونه همکاری هستم .
پاینده و سربلند باشید                                    به امید خوانسار جوان و پویا
الهی که زودتر بهبود پیدا کنند.
و الهی که امثال من توفیق پیدا کنند در زمان حیاتشون از وجود گرانبهاشون مستفیض بشند.
چهره شون دوست داشتنیه ، خونشون دوست داشتنی تر.

و حقیقت وجود یک فرد رو با اعمالش میشه سنجید نه شعارهاش.
سلام
تا حالا وبلاگتونو ندیده بودم
وبلاگ خیلی خوبو با محتوایی دارید و امیدوارم پرشور تر از قبل به کارتون ادامه بدید
و برای سلامتی این عالم بزرگوار و مرد اخلاق دعا میکنم
با فتخار لینک شدید
پاسخ:
سلام ، نظر لطفتونه
افتخار لینک شما رو هم دارم
موفق باشید
سلام
با افتخار در لیست دوستان من لینک شدید.
پاسخ:
همچنین
سلام
در یکی اپست هایتان تصاویری از خشک کردن برگه و لواشک و. . . گذاشته بودید با دیدن آن تصاویر من را به سالیان دور بردید دمتان گرم
پاسخ:
از لطف شما بی نهایت سپاس
متاسفانه ایشون رو هنوز زیارت نکرده ام ولی هستند انسانهای وارسته و آزادی که خودشون رو اسیر دنیا نکردند و مانند مردم زیستند و زندگی میکنند و افسوس که این روزها ساده زیستی را نتوان در بیشتر این آقایان مشاهده نمود
آقایانی که در تجملات گوی سبقت را از دیگران ربودنند و بدترین ضربه را به دین زدنند
راسی بومیان خوسار هرچی بگردایان دنبالد وامنوسته که سووند هیدان
 مجبورن هاچستان سرچشمه همژم خوم تنهایی بخورت:)))
پاسخ:
نوش جاندون ، شما بخوردین عین اینو که هاما ادخورمین ( البته می خو و خیال !!!)
خاب زیتر ادونوات هاما خومون اتومیدمین
حالا جی دیر نگنو ، راست واژه فردا شی قرار بینمین هاما با علی و وچا اچمین وا !!!!
۱۴ شهریور ۹۳ ، ۱۱:۲۷ امیر صانعی خوانساری
بسیار عالی بود. متأسفانه فقط تا الان تعریف ایشون رو شنیدم و موفق به زیارت ایشون نشدم.
پاسخ:
خواهش می کنم یار قدیمی و بسیار عزیز من 
۰۲ مهر ۹۳ ، ۲۳:۱۸ پرستو عسکری
سلام خدمت همکلاسی قدیمی و فهیم
حاج شیخ تا یادمه  احترام بالایی تو خانواده ی ما داشتند. عکس های زیبایی گذاشتید و وجود پدربزرگم حاج نعمت اله محرابیان در این عکس ها مزید بر علت شد تا اگر فایلی از این عکس ها با وضوح بیشتر در اختیار دارید مزاحمتون بشم تا برای من ارسال کنید. تمام وبلاگ شما را مطالعه کردم. قلم عالی و بیان شیوایی دارید. موفق و پیروز باشید.
پاسخ:
با سلام خدمت شما هم محلی و همکلاسی بزرگوار
تا اسمتون رو دیدم کلی خاطرات سالهای  83و 84 برام زنده شد خصوصا جناب صلابت و .......
شما لطف دارین
مجموعه عکسهایی هست از امسال و سالهای گذشته ی حاج شیخ که فکرکنم عکسهای پدربزرگ گرامی شما هم در اونها باشه . ولی قراره برسه دستم . اما زمانش معلوم نیست . در مورد کیفیتشون هم اطلاعی ندارم .
اما عکسهای گذاشته شده روی وبلاگ مجموعه عکسهای عید فطر امساله .ایمیلتون رو دارم با کمال میل تا جمعه براتون می فرستم .
موفق و پاینده باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی