درنگ نامه

هرگاه در کاری که برایت پیش آمده است احتیاج به مشورت پیدا کردی ابتدا آن را با جوانان در میان بگذار؛ زیرا جوانان تیز هوش تر و از سرعت حدس بیشتری بر خوردارند٬ سپس درباره ی آن با میان سالان و پیران رایزنی کن تا عیبش را بیابند و نیکش را برگزینند؛ چرا که آنان از تجربه بیشتری برخوردارند. منبع : شرح نهج البلاغه لابن ابی الحدید ٢٠/٣٣٧

درنگ نامه

هرگاه در کاری که برایت پیش آمده است احتیاج به مشورت پیدا کردی ابتدا آن را با جوانان در میان بگذار؛ زیرا جوانان تیز هوش تر و از سرعت حدس بیشتری بر خوردارند٬ سپس درباره ی آن با میان سالان و پیران رایزنی کن تا عیبش را بیابند و نیکش را برگزینند؛ چرا که آنان از تجربه بیشتری برخوردارند. منبع : شرح نهج البلاغه لابن ابی الحدید ٢٠/٣٣٧

درنگ نامه

با سلام خدمت شما ، هدف از این وبلاگ ایجاد لحظه ای تامل بر روی مسائل جاری زندگی است پس می توانیم با اندکی درنگ نسبت به مسائل روزمره ، زندگی را این بار با هم و از دریچه ای دیگر بنگریم .

آخرین نظرات
  • ۱۲ اسفند ۹۵، ۱۰:۱۸ - محمد
    سلام

 

 

( خوانندگان عزیز این پست و سه پست قبلی همگی در جهت یک موضوع مطرح شده اند . بازدید از آنها را فراموش نکنید . )

 

حضور محترم :

- شهردار محبوب شهر خوانسار

- شورای اسلامی شهر خوانسار

- مسوول اداره ی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوانسار

 

مدتی در این اندیشه بودم که حالا که آلوی زرد را با نام خوانسار می شناسند و آلو نمکی را یکی از سوغات های اصلی این شهرستان معرفی می کنند و اکثر مردم این شهرستان در شهریور ماه به فرآوری کردن آلو زرد به آلو نمکی می پردازند و این امر علاوه بر داشتن جنبه های مادی فراوان برای مردم و اقتصاد شهرم ،  جنبه های معنوی و ناملموس با ارزشی را نیز برای ما داراست ، چرا آن را مستند سازی نکنیم ؟! 

این بود که با این ایده راهی شهرداری خونه ی دوم خودم شدم و از واحد فرهنگی اجتماعی شهرداری ثبت و مستند سازی این آیین را درخواست کردم . مثل همیشه دوستان و بزرگواران با این ایده روی خوش نشان دادند و از آن استقبال کردند . با همفکری همدیگر به این نتیجه رسیدیم حالا که چنین میراثی بزرگ و زیبا داریم چرا آن را نمادی از زندگی کشاورزان شهر و گوشه ای از آیین و آداب و رسوم مردم خوانسار ندانیم ؟! چرا این جریان اجتماعی و فرهنگی مهم شهرستان را بیش از پیش معرفی نکنیم ؟! همه چیز مهیاست و نیاز به چیزی نداریم جز یک خواستن !

خوانسار در هفته های پایانی شهریور ماه مملو از گردشگرانی است که در آخرین روزهای تابستان دوست دارند در سایه سار خوانسار باشند و درست این ایام مصادف با آیین آلو پزی و گردو چینی خوانساریهاست .

می شود با انتخاب روزی مثل بیست و شیش شهریور به عنوان آیین آلو پزان خوانسار و یا هر نام دیگر ، این روز را بهانه ای کنیم برای معرفی سوغات و محصولات کشاورزی و غیر کشاورزی خوانسار . می توان با برپایی یک نمایشگاه عکس ساده شروع و با یک خواست عمومی مصمم اینچنین اتفاق نیکویی شد . از عزیزان نامبرده تقاضا دارم این پیشنهاد را مورد بررسی و در صورت امکان آن را در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح نمایند .

 

بازدید کننده ی محترم می توان با نظر دادن و پیشنهاد دادن ، کم و کاستی ها را رفع و به نظری جامع و کاملتر رسید . پس

منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده ی شما خواننده و همشهری عزیز هستیم .....

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۰
ایمان نبی

نظرات  (۶)

به به
احسنت
واقعا ایده خوبیه. این آیین ها کاکردهای بسیار خوبی دارند. هم باعث نشاط اجتماعی میشند و هم ابزاری جهت معرفی خونسار. امیدوارم روش کار بشه و کم کم جا بیفته. قاعدتا پگیری شما به عنوان طراح کار لازمه.
پستهای قبلی هم در معرفی موضوع خیلی جالب و مفید بود. ممنون از زحمتی که کشیدی
پاسخ:
ممنون از نظر شما کمش جان
این روز پاسداشتی است برای قدردانی از زحمات زحمتکشان کشاورز . مهمترین شغل خوانسار از دیرباز تا به امروز . مردمانی که نقش به سزایی در آبادانی و پیشرفت خوانسار داشته اند و زحمات آنها موجب شناخته شدن خوانسار به آلو و گردو و... است . قشری که هرگز نشده به نحو احسن جوابگوی و قدردان تلاششان باشیم .
مطمانم این روز با پشتوانه و حمایت چند هزار نفری قشر زحمت کش کشاورز همراه هست .
نمی دانم مسوولین هم هم صدا با این مردم زحمت کش خواهند بود یا نه ؟
۲۷ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۰۷ سیدشهاب میرشفیعی
لطفأ ملاحظه فرمائید
سلام
طرحت حرف نداره.
الهی که جوونایی مثل شما توی خونسار بیشتر و بیشتر بشند.
تشکر تشکر تشکر.
پاسخ:
ممنون شهرام خان
۲۸ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۳۰ هیچکس مسافر
ایده ی جالبیه
امیدوارم با تدبیر اجرایی بشه.
پاسخ:
ما هم منتظر همراهی و همکاری مسوولینیم ...
۳۱ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۵۷ سید علی یازاج
سلام  ایمان جان کار بسیار قشنگ بود دمت گرم
پاسخ:
به به آقا سید گل
ممنون از حمایتت ...
۰۴ مهر ۹۴ ، ۱۰:۵۰ محسن محرابی
سلام، ممنون از پُست جالبی که گذاشتین. بی تردید این کار شما میتونه در ارتقای آگاهی از جاذبه گردشگری و فرهنگی و شناساندن ویژگیهای خونسار مفید باشه. 
پاسخ:
سلام
ممنون از نظرتون . به نظرم برای ثبت این روز و آیین یک همت جمعی بین شهروندان و مسوولین را می طلبد که خدارو شکر بیشتر اون محقق شده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی